Wednesday, 6 March 2013

Kolam Air Panas Ulu Legong~!



Asalamualaikum.

Fuhh..!! terlaksana jugak plan nak p mandi kat Kolam Air Panas Ulu Legong ni Alhamdulillah ^_^ best betol..!!!

4/3/2013 pukul 9.30pm kami start perjalanan ke Ulu Legong dari UUM (hari ni bdaY anak buah aku Umairah yang ke-0 #newborn). Konvoi semua 3 buah kereta, 10 orang perempuan, 2 orang lelaki. HOHOHO.. memang excited semua orang waktu nak p. Dalam perjalanan siap nyanyi sama2 lagi. Bila dah lepas je Gurun, kami dah tak ikot highway. Waktu tu jam dah dekat pukul 12 tengah malam. Jalan dia boleh tahan la~ menakotkan ko00t!! kereta memang tak banyak. Boleh kata kereta geng2 kami je atas jalan tu. Seram jugak o0.. Disebabkan tak pernah p tempat tu, perjalanan rasa jauh sangat, dengan gelapnya lagi.. Sempat la kami sesat buat seketika~


Ceria semua orang bila nampak sign ni. Penanda kami menuju jalan kebenaran!!
Sumber gambar : Encik Google



Lebih kurang pukul 1.20am kami sampai~!! Perasaan waktu tu memang syok abis! lepas je bayar tiket masuk RM6.OO sorang, kami pon teros je masuk. Dekat situ ada banyak kolam, so tinggal pilih je nak terjun kolam yang mana. Tapi nasehat aku, baek la celup2 kaki dulu sebelom masuk sebab tahap kepanasan air kolam berbeza. Ok, sambung balik cite, so kami pon dah pilih la 1 kolam yang sesuai, aku memang excited sangat sebab nampak berasap je kolam kami tu. Tapi bila celup je kaki, mai ai~ panas ko0t (bagi aku laa) 



Bila dah agak lama celup kaki, aku pon mula turun bawah. Disebabkan aku tak tinggi, aku takot nak turun teros. So, aku suruh Iskandar (Seorang detektif yang mempunyai ketinggian yang lebih tinggi dari aku) yang turun dulu. OK, kolam tu paras dada dia. So aku baget lepas la aku turun. Lepas aku turun je, badan aku rasa saket sangat (mungkin sebab badan aku terkejut kot) tapi lepas setengah minit, dah x rasa saket dah, kegembiraan pon dah terpancar kat wajah aku ^_^ 



Mungkin disebabkan aku berendam lama, kepala aku tetiba jadi pening. Kawan2 aku suruh naik dulu kat tepi sebab depa pon ada rasa pening jugak (mungkin sebab kiteorg tak cukup tido kot). Bila dah abis pening, masuk balik kolam ^_^. Proses masuk kolam, keluar    kolam tu berlarutan sampai lebih kurang pukul 4.30am. (memang kecut abis kaki tangan)


Rupa-rupanya kolam yang kami mandi tu adalah antara kolam yang panas kat situ (walaupon kami x masuk semua kolam) sebabnya aku dengan kawan2 aku sempat menjelajah kolam lain.. hmmpphhh!!! tak panas! (panasnya macam suam2 kuku cam tu lah). hehehhe bangga sekejap dengan kolam yang kami pilih tadi ^_^


Lepas dah puas mandi air panas, kami pon menuju ke bilik mandi yang disediakan untuk pengunjung2 membersihkan diri dan ganti baju. Hurmm... Jujurnya aku suka tempat ni sebab tempat ni agak bersih. Bilik mandi pon selesa, hati pon gembira ^_^ 

Kalau boleh, aku nak p sana lagi tapi mak tak bagi dah!! HEHEHE.. takpe lah, sekali pon dah cukup :) 

#kolamairpanasinidibuka24jam._




No comments:

Post a Comment